Cara saya buat duit dengan jawab surveys

Cara-cara Buat Duit Dengan Menjawab Surveys.

First sekali, ni bukan main main ,ni betul-betul. ahahaha

Betul ke jawab surveys dapat duit?

Assalamualaikum dan salam sejahtera…

Seperti yang kita tahu, memang ada di luar sana, yang selalu posting or cakap tentang senangnya nak buat duit dengan jawab surveys.
Memang betul. Tapi tahukah anda caranya dan sama ada ianya adalah scam ataupun tidak? Saya tahu, kerana saya dah buat dan saya akan kongsikan dengan anda semua. YEhahaha.

Jawab survey adalah senang, sebab soalannya adalah mudah, tapi anda kena ada internet connection, laptop/tablet/smart-phone(salah satu daripada tiga ni, kadang kadang dia require pakai laptop only). Dan tentunya, anda kena pastikan survey yang anda nak jawab adalah betul dan bukannya scammer. Dan sebenarnya, anda ada hak untuk minta something like upah, when someone asks for you to fill in a survey. Its kind of like good manner, to give something in return to what you ask people to do for you. Nilah, cara survey berfungsi. Syarikat nak anda jawab survey mereka, tapi balasannya, mereka bagi upah kat anda. And, upah is depends on them, not you. So, bears it in mind.

Saya kongsikan di bawah, senarai syarikat/website yang saya gunakan untuk jawab survey. Dan saya memang dapat bayaran ye, melalui paypal account. Ni, satu lagi posting saya akan tulis tentang cara buat akaun paypal. Sebab selalunya, syarikat akan bayar melalui akaun paypal atau points. Saya suka duit, so saya pilih transfer masuk akaun paypal baru masuk akaun bank. Sebab guna akaun paypal sebab syarikat adalah international, I guess. hahaha. 
ok, melalut pulak dah.
Senarai website>>>>
1.superpay.me
2.enroll>>bagi duit
3.global test market>>point
4.mobrog>>money
5.yougov>>point
6.triaba>>money
Banyak lagi website sebenarnya, tapi yang ni je saya discover, sebab sometimes websites tak ada survey untuk kawasan Malaysia.

Setakat ni, hanya enroll saya confirm bagi duit terus, yang lain ada yang kena kumpul duit dulu baru bagi duit.
Duit bagi tak banyak ye, cuma dia jadi banyak bila rajin selalu buat survey.
Setakat ni, enroll bagi saya 1.11 dolar bersamaan rm 4.46 sen. 
Tapi, anda semua mesti ingat bahawasanya, tak ada orang nak bagi duit free free ye.kena ingat  tu dulu.
untuk triaba, saya baru jawab survey, and they said they pay me 2 dollar something, but doesn't appear on my paypal account yet, so I need to wait. and I'll update you guys later.
untuk superpay.me, saya dh jawab tapi tak cukup jumlah untuk transfer masuk akaun.saya kena jawab survey banyak lagi…

Kadang kadang, dia akan bayar duit through paypal account, only when you have enough point, or it was the time of the month.

nanti, saya screenshot paypal account saya sebagai contoh if you guys to see. but in another update ye.

Korang kena sign up dulu baru boleh jawab survey. Bila dah sigh,dia akan bagi notification through email if ada survey yang available for you guys. But, kena jawab laju laju, sebab nanti survey tu jadi unavailable, sebab dah ramai yang jawab.
Banyak lagi sebenarny nak tulis, but I don't know which part that you guys are curious, So please comment if you have something to ask. I reply as soon as possible. Or we can make FAQ, if you guys nak.

 Setakat ini dahulu, nanti saya akan update lagi. Sekian terima kasih.

edit as of 7/4/2019: too busy to answer survey with laptop. just using the phone. 

Comments