students beli laptop baru at the same time i'm broke...

Assalamualaikum…

Harini, nak kongsi macam mana saya beli laptop dengan duit yang sikit.
*sigh*
susah weh.. Dulu saya pakai laptop i7 punya bhai... tapi bukan saya punya la, dia macam diturunkan/pass on from one generation to other. so, I guess i'm the last generations yang pakai la sebelum dia broke down. once dia broke down, saya tak nak dah baiki, dh 2 or 3 times jugak la dia rosak.. and sebab dia dah lama sangat, I decided to wait a bit before beli baru. laptop tu brand ASUS yg gaming, sbb owner sebenar nya my bro, and dia bagi guna untuk study kat u. so ape lagi rembat laa..

masa laptop tu rosak, saya tengah nak dekat final, selamat assignment semua dah siap. so, than la kejap nak tunggu kumpul duit kan. yang sadisnya, masuk je sem baru, wuihhh hari first aku dah kalut nak pakai laptop..
sumpah, aku tak tentu arah. nak beli duit tak cukup, nak pinjam family, diaorang pon xde…

masha allah, last2 dapat la 500 ada orang baik bagi pinjam. aku pon ape lagi, dengan assignment dah start diberi and laptop xde, aku pon pergi la ushaa laptop kat kedai.

duit xde, so tak bole nak demand laptop i7. aku dah syukur dapat laptop walaupun i2 je beb. as long duit aku. tu pon aku bayar cash 1200 lebih.
nak dapat laptop as a students ni susah wehh, jadi aku lebih menghargai laptop baru ni… saying wehhh…

laptop baru ni brand asus jugak, tapi model X44IN ha. murah je la. tapi as long bole buat assignment. aku student science je so x pakai memory banyak sangat kat laptop, so xperlu berhabis duit nak cari laptop grand. alhamdulillah aku bersyukur ada laptop ni. tambah tambah aku ada subject biostatistics so memang nak pakai laptop yang x lag sangat. baru lagikaan … of course fresh lagi laptop ni..

nak beli laptop depands on apa keperluan yang kau perlu. maksud aku kau tu pekerjaan yang memerlukan laptop tu nak buat apa?. kalu kau student engine memang pakai laptop mahal la sikit. kalu nak beli laptop sbb nak gaming main saje2, xpayah la membazir, tapi kalu kau gaming buat duit lain laa… hahahhah.
so, beli laptop ni aku bukan nak buat demand, aku beli mana yang aku mampu je, as long bole berkhidmat ngan aku… settle.

tu je kot untuk post ni. aku kadang suka luah kat sini, pandangan or apa2 yang aku ada rasa. hahaha. moga membantu mana2 yang sedang mencari laptop baru.

sekian, salam.. terima kasih..

Comments